söndag 27 juli 2008

Golfresan on Tour

27 grader varmt i Borås och inte ett moln på himlen, denna söndag när Golfresan on Tour var i stan. Berit och jag hade starttid 13:45 på norra banan och jag funderade på om det kanske inte hade varit bättre med en tidig starttid... Men jag hade förberett mig väl denna dag, jag hade druckit mycket både dagen innan och hela förmiddagen innan jag gick ut. En duschflaska, en våt handduk och fuktad svettrem på kepsen stegade jag ut på första utslaget på norra banan.

Som startkit fick man bollar och en skopåse samt några peggar. Och som avslutning fick alla som klarat av 18 hål sitta i skinnfåtöljer och köpa öl billigare än vanligt. Vi hade två gentlemmän i vår boll, Thomas och Martin, som bjöd oss på öl efteråt. De hade några pilsnerbollar på tävlingen....

Vi räknade i hop resultatet och det blev 81 för oss och mer för de andra två som kroknade på slutet. Själv klarade jag värmen ovanligt bra, men huvudvärken kom efter den urdruckna lättölen. Prisbordet var väldigt välfyllt, de 16 första skulle visst få pris, men vi placerade oss mer i slutet av den tappra skaran som slutförde denna heta tävling.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...