torsdag 26 juli 2007

Bilder från Borås gk södra banan

Hål 3, ett härligt par fyrahål, med vatten i spel till höger från utslaget. Det finns även vatten till vänster längre fram och en halvdjup bunker till vänster framför green. Annars är det inga större svårigheter med detta hål. Det är bara att plocka fram drivern och slå långt och rakt.

Ytterligare ett härligt par fyrahål, hål 7, där man slår ut dolt (till vänster bakom träden på bilden), dogleg höger med vatten på höger sida. Kommer man bara över en liten kulle på fairway så får man lite gratisrull. Greenen ligger upphöjt så det gäller att ta en klubba extra om man vill upp på green. Greenen är relativ enkel vad gäller puttningen, men det gäller att få stopp på bollen vid inspelet så att den inte rinner av greenen.

Hål 9, ett rätt så långt korthål, med vatten till vänster och en jobbig bunker efter vattnet till vänster framför green. Till höger om green finns en fin liten stenmur som kan ställa till bekymmer. Greenen är inte alltför svår men tillräckligt utmanande.


Banskiss Borås gk södra banan.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hål 7, där känner jag igen mig. Det vattenhindret har jag besökt. :-)

Anonym sa...

Jag bodde i Borås förr, och brukade alltid åka rullskridskor längs Kråkeredsvägen förbi golfbanan. Då såg man ett långt backigt hål från vägen. Jag brukade stanna till, pausa lite och betrakta golfspelarna (på den tiden spelade jag inte golf själv). Vilket hål kan det ha varit?

En golfande dam... sa...

Hej Cia! Det var en intressant fråga. Hål 2 på Norra banan går ju lite längs en väg, (som jag själv endast har cyklat en bit på), där det dock är lite träd som skymmer. Kan det vara det? Det hålet är dock inte backigt alls så jag blir lite osäker. Kanske någon annan vet som läser denna blogg?

Anonym sa...

Det där med backigt kanske inte stämmer. VÄGEN jag åkte rullskridskor på var extremt backig, det är kanske det jag minns? Det där med skymmande träd känner jag dock igen.

Känns som jag får återvända till Borås ngon gång framöver och kanske återuppliva gamla minnen.

En golfande dam... sa...

Jo, det kan nog vara vägen som är backig. Passa gärna på att besöka Borås sommartid. Om du inte har varit här på ett tag, besök gärna Sandwallsplatsen, mot Stadsparken, och ta en lunch eller fika på någon av uteserveringarna vid Viskan och titta på allt som är nytt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...