torsdag 7 augusti 2008

Schloss Ludersburgs cup i Bredared

I lördags var jag med i en tävling på Bredareds gk där jag placerade mig på femte plats, ett av de bättre resultaten på länge, med 67 slag. Det föranledde en sänkning till 17.5 och gratis greenfeecheck till slottets golfbanor. Det var Sonja Englert som jag tidigare har lärt känna via singelgolfen, som arrangerade denna tävling. Den går även på andra ställen, i landet och alla vinnare samlas i höst i Tyskland och spelar final. Här kan ni läsa mer om anläggningen.Rundan som startade med ett ösregn som pågick i tre hål, men sedan blev det uppehåll som tur var. Spelet flöt på bra, men mina puttar var stundtals en katastrof. Sonja och Bengt åkte runt i golfbil med förfriskningar och frukt. Och rätt som det var fanns det även nubbe att få och det tackade jag ja till, bara en liten...Det kanske jag inte skulle ha gjort för utslaget på hål sju hamnade i skogen. Hjälp, där försvann ett slag och jag som oftast är väldigt säker på mina utslag.

En ung förmåga, en 12-årig tjej gick i vår boll, i sällskap med sin far och scorade 20 p på de första 8 hålen och drev ut mig några gånger. Vilken talang, tyvärr tröttnade hon i slutet, men slutade på 71 slag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, grattis!

Anonym sa...

Va kul att ha hittat en golfdam´s blogg! Hittills bara hittat golfgrabbars olika bloggar. Kommer nog kika in å kolla här fler gånger!

En golfande dam... sa...

Hej, du med klackarna, kul att du har hittat till min blogg, jag får ta och titta på din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...