söndag 11 november 2007

Shopping i Gällstad

I går var jag och en väninna i Gällstad och gjorde en rejäl shoppingrunda. Gällstad har blivit en liten shoppingmetropol för modeintresserade och i närheten finns förstås en hel del golfbanor. Det finns flera butiker som jag tidigare har nämnt men nu fanns det ytterligare två affärer, bla. skobutiken Vagabond.

Det som inte överaskade speciellt var att Carin Kochs golfkläder hängde på ställningarna i den mest intressanta butiken där de säljer kläder från bla Ivanhoe. Den kan ni inte missa om ni åker till Gällstad. Jag införskaffade hennes designade jeans och upptäckte till min glädje att det fanns en liten golfdetalj, pegghållare. Priset 695 kr. Längst in i butiken finns en hörna med golfutrustning och golfkläder till bra priser.

Butiken har även kläder för seglare och skidåkare, men kläderna passar förstås till flera tillfällen. Störst plats får man väl säga att Oscar Jacobsson hade. Många underbara herrtröjor och kosymer, skjortor och annat till bra priser.

Lager 157 är en stor butik med många märkeskläder, bla en stor avdelning för jeans.

På Vagabond köpte jag ett par klassiska bruna läderstövlar, ordinarie pris 1450 kr och deras pris 945 kr, ett fynd tycker jag.

Shoppingturen tog oss fyra timmar, nästan som en golfrunda, men fikat tog vi redan efter en timme för att orka med. Vi var i alla fall nöjda med dagen och någon långpromenad ute var det ingen som tänkte på efter denna dag i Gällstad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr långt bort från mina hemtrakter. Annars är jag en "shopper". I vår familj är det jag som gillar att springa i affärer, inte sambon. Jag springer efter kläder till henne också. I alla fall ibland.
...har du sett att jag tipsat om damklubbor? Men du är ju nöjd med dina Cobra.

En golfande dam... sa...

Kanske det kan vara ett utflyktsmål på sommarsemesterna när man ofta brukar åka runt i Sverige?

Självklart läser jag din blogg fast jag inte bloggar så ofta själv nu. Och jag har sett att du har länkat till Pingklubbor för damer.

Jag kommer nog inte byta några av mina klubbor nästa år. Ev kommer jag att komplettera med en rescue 24 grader.

Anonym sa...

Såg att du kommenterat. Kul att höra från dig. Hur går det med vinterträningen?

Anonym sa...

hej
Hoppas du mår bra. God fortsättning på 2008!
Såg du att jag shoppat? Tröjor och byxor i svart och röt. "Som vanligt".

Blir det någon utlandsresa för dig i vinter eller under våren?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...