söndag 26 augusti 2007

En till vanlig runda på norra banan

Eftersom jag nu vill ta vara på varje tillfälle att spela golf så blev det spel idag igen. Berit, Marie och jag skulle denna gång ta oss an norra banan. Vi möttes av en trevlig värd som hälsade oss välkomna och som skickade ut oss fyra minuter före vår tid. Även i dag friskade vindarna i och vi fick två lätta skurar över oss på de nio första hålen. I dag fick vi även god tid att ta den alltid så efterlängtade fikat efter nio hål till skillnad mot gårdagen då denna trevliga stund fick alldeles för kort tid. Medhavd smörgås och kaffe i dag smakade gott. Jag menar inte att man ska ha kafferep, men det är ju bra om man hinner tugga färdigt i alla fall.

Dagens score blev lite bättre än gårdagens. Av någon anledning har jag lättare att scora på norra banan än på södra banan. Det kanske beror på att jag har 24 slag att fördela på norra banan. 21 p ut och 13 in får duga. På sista hålet slog jag i vattenhindret efter ett antal andra utmärkta (ursäkta om jag skryter) utslag. Några långputtar är jag nöjd med, men chippningen var lite sämre i dag. Berit och Marie fick kämpa med några slag, och slår man inte så långt på hål 17 så kan man hamna i svårigheter. Vi scorade i alla fall rätt så bra på detta hål i dag, Hålet är 135 m långt partrehål, med en upphöjd green. Borås gk beskriver hålet som "Ett signaturhål för banan, hålet alla minns. Spelas över ravin. Upphöjd green. Bunker vänster och höger."


En tävling återstår, årets tävling på företaget, så det gäller att hänga i än ett tag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...