lördag 25 augusti 2007

Bara en vanlig runda en lördag

Det märks att golfsäsongen börjar närma sig sitt slut. Vädret är inte som man vill ha det, motivationen börjar minska och scoren, ja den går upp och ner. I dag var det dock fullt på Borås gk. BT-golfen är i full gång och det spelas regionfinal här, därav många bilar på parkeringen och många golfare ute på norra banan. Berit och jag fick i alla fall en gråtid då det inte gick att boka någon tid innan lunch via webben och golf.se.

Vi fick sällskap av två män som vi fikat fick lite bråttom. Elfsborg (Borås fotbollslag) skulle ju spela på eftermiddagen och de skulle se matchen. Ja det blev väl många provisoriska bollar från herrarna i dag. Vi damer höll oss på fairway, men vårt spel gick väl inte så mycket bättre för det. Mitt närspel var rätt så bedrövligt, men utslagen med min cobradriver går fortfarande bra. Det var till och med så att den ene mannen verkade vara lite imponerad faktiskt. Du slår långt sa han efter en drive mitt i fairway. Det kan nog erkännas att det var lite medvind vid vissa slag. Vindarna friskade i i dag och klubbvalet blev en utmaning och längden på slagen en överaskning. Det mest överaskande i dag var dock en huggorm som slingrade sig iväg över en lite gångstig.

I morgon blir det norra banan och jag hoppas att det inte blir regn som har utlovats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog är det väl två månader kvar på säsongen? ...men visst, det börjar gå mot säsongsslut.

En golfande dam... sa...

Vi får väl se... jag hoppas i alla fall på en varm och fin höst.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...