lördag 21 juli 2007

Träning inför irish greensome

Sista timmen på jobbet inför semestern klarades av i går och det kändes extra härligt att veta att jag komemr att vara ledig i fyra veckor framöver. Jag hade bestämt mig att fira med ett glas vin på fredagkvällen, men först några hål på södra banan med Berit. Vi kände båda två att det kunde vara kul och nödvändigt med lite träning i den trevlig tävlingsformen irish greensome. Vädret var underbart, 20 grader och sol och endast några myggor vågade störa oss. Vi spelade på, våra utslag fungerade bra, transportslagen likaså, inspelen var skapligt bra. Mycket bra var Berits självförtoende inför bunkerslag, hon valde direkt mitt bunkerslag som den bästa bollen vid ett par trehål och slog upp den två meter från green. Det var väl bara puttarna som inte satt riktigt bra, men vi gjorde bogey efter bogey, alltså precis vad vi skulle göra. Både Berit och jag kände oss uppmuntrade av vårt spel. Nu är det bara att hoppas på att det flyter på lika bra på tävlingen på måndag. Tyvärr verkar det som det kommer in regn..

Men först är det singeltävling i morgon med starttid kl. 12:51 på Norra banan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med semester! Mycket golfande väntar. Härligt. :-)

Kan du inte lägga ut lite bilder från banor och spel?

En golfande dam... sa...

Javisst!
Det har jag tänkt många gånger...jag ska försöka att komma i håg att ta med kameran de kommande rundorna. Borås gk har ju en del vackra hål att visa upp.

Anonym sa...

Låter bra. Borås GK...hmm...tror jag spelat där en gång. Länge sedan. Den banan (om det är den) har fått styra mitt val av antalet bollar i bagen. Nio. Fler än så, som under den rundan på Borås, kan man inte skjuta bort...hoppas jag.

En golfande dam... sa...

Nio...hmmm. I dag använde jag bara en boll, en pinnacle lady nr 4 med rosa rosett. I morgon kommer det bilder från norra banan. Det finns ju två banor på Borås gk, varav norra är den äldsta banan med utslag framför klubbhuset.

Anonym sa...

Mmmm, ingen rolig runda. Får kolla bilderna och se om jag känner igen mig...men det var ca tio år sedan nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...