lördag 16 juni 2007

Uppföljning av nya klubbor

Jag har tappat svingen som jag lärde mig på damträningen. Det var svaret på mitt problem med driver. Svingade nu mest med armarna vilket gjorde att jag inte fick fart på klubba och boll. Christer tyckte att vi kunde prova med ett smalare grepp, då han såg att mina handleder var mer aktiva med ett sådant. När jag fick till slaget med hjälp av uppvridning handleder så gick i alla fall bollen betydligt längre utan ansträngning. Vi damer är mer beroende av teknik då vi inte är lika starka som herrarna så nu gäller det att träna.

Vid test av de andra märkena så märkte jag att de också gick med en hög bollbana. Ping och Wilson hade 14 graders loft. Men jag tyckte inte de var direkt bättre. Så jag håller kvar vid min klubba än så länge.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...