söndag 17 juni 2007

Flyg boll flyg

Fick mina nygreppade klubbor och tränade med dem enligt Christers instruktioner. Det kändes mycket bra med drivern i dag. Det var också bättre väder än förutspått så jag hängde med två på nio hål på södra, delvis för att prova hur drivern fungerade på banan.

På första hålet (hål 10) flög bollen i väg, långt, och lite till vänster, jämfört med tidigare mer till höger än rakt. På 11, långt i gen, på 13 långt, på 14 långt, på 17 långt och på 18 rätt så bra, men inte långt. Fem av sex slag hamnade på fairway, det sista precis intill. Det var lite svårare att få till den ny asvingen med järnklubborna, men det har ju inte varit så stort problem som jag upplever det. Kommer att funderar på om jag behöver greppa om även järnklubborna.

I och med min koncentration på utslagen orkade jag inte fokusera riktigt på puttarna, men det får jag ta en annan gång.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...