söndag 3 juni 2007

Strålande sol på södra banan

Idag har det varit en strålande dag för golf. Det har krävts en del solskyddskräm för att skydda kroppen mot sex timmars sol. Att dricka tillräckligt, som är mitt problem, är också viktigt. Jag har alltid svårt att få in mig den rekommenderade mängden vatten.

Anneli och jag gick 27 hål på Borås södra bana, för vem vill gå inne en sådan här dag när vädret visar sig från sin goda sida. Eva och Judith hoppade av efter 18 hål. Spelet var som vanligt blandat, lite knackigt i början, men det blev i alla fall tre par trots en ostabil sving. Denna runda fungerad sw relativt bra.

Anneli och jag har anmält oss till Triss lady, som nu är en partävling, som går nu på torsdag. Så nu ska vi träna på onsdag och lägga upp taktiken, vilken den nu ska bli. Greenerna börjar bli snabba nu så det gäller att få stopp på inspelen, nära flaggan alltså, och sätta puttarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...