måndag 4 juni 2007

Måndagsgolf med kollegorna

I dag flexade jag ut från jobbet vid 14.30 för att hinna förbereda mig inför kvällsrundan på Borås norra bana. Vi var tre från min arbetsplats som tillsammans hade en trevlig kväll. Ingen sol, knappt ingen vind, men ca 20 grader ända till 20.20. Och inget jobbsnack. Vi släppte förbi två gästande skåningar, som slog långt och snett. De kände inte till banan, men de verkade vara glada ändå. När vi hade gjort det hade vi hela norra banan för oss själva och kunde ta det lugnt och förflytta oss precis i det tempo som vi önskade. Ingen stress och en lång fikapaus hade vi tid att ta efter nio hål. Henrik gjorde en birdie på hål 7 och det blev han glad över då det var hans första runda för säsongen. Jag antar att han fick mersmak på golfen. Anna-Karin hade några fina inspel och själv gjorde jag ett par på hål 8. Ruffen börjar verkligen bli tjock, det fick vi erfara alla tre. Men vi var nöjda efter rundan och vi går säkert på södra tillsammans en annan gång.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...