fredag 22 juni 2007

SMHI:s väderprognos stämmer

I går spelade jag och Paula med två chefer på vår arbetsplats. Det var tävling som gällde så vi bestämde oss för bästboll poängbogey. När vi lämnade jobbet efter lunchtid var det grått och duggregnade. Cheferna kom i regnställ och en hade fleecejackan under. Själv bytte jag från korta byxor till långa byxor innan jag gick ut och slog en hink på rangen. Det var varmt och snabbt åkte min tunna tröja av. Paula kom som vanligt i kortärmat. Sedan när klockan slog två när vi skulle slå ut började molnen skingras och solen började titta fram. Det blev varmare och varmare, speciellt för de som gick i regnbyxor. Det var hög fuktighet i luften.

Och precis som SMHI hade förutspått på webbplatsen, med ny flashfunktion, kom det fina vädret på eftermiddagen med ca två timmars fördröjning.

Hur tävlingen gick...vi låg tre poäng efter cheferna när vi satte oss att fika och jag kan säga att cheferna var väldigt nöjda efter rundan och tyckte att det var väldigt trevligt. Paula och jag var nöjda också. Vi hade i alla fall tur med vädret.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...