tisdag 5 juni 2007

Tre birdies

Jag måste berätta om en väldigt angenäm upplevelse på Bredareds gk förra sommaren. Paula, Jorma och jag spelade en runda, det har vi gjort många gånger, men denna gång överträffade vi verkligen oss själva. På hål 6, ett korthål, lyckades Jorma och jag hamna i greenkanten båda två och Paula fick in sin boll ca 8 meter från flaggan. Vi hade väl ungefär lika långt till flaggan alla tre. Först börjar Jorma och chippa in sin boll, i hål. Det blev förstås glada tillrop. Sedan var det min tur och då lyckades jag också chippa in min boll i hål. Ytterligare jubel . Paula kände pressen, hon som låg bäst till, på green, tänkte att nu gäller det. Tro mig eller ej men hon sätter sin långputt. Och nu blev det ett högt JAAAA från oss alla tre, det hördes säkert till både femmans och sjuans hål.

Denna händelse brukar vi berätta för alla nya golfvänner och kanske är det så att historien redan har spridits till just dig?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...