onsdag 13 juni 2007

Mitt i onsdagsgolfen för herrarna

I går lyckades jag boka tid på golf.se mitt i herrarnas onsdagstävling. Så Gunilla och jag hamnade med två glada herrar på norra banan. De andra herrarna tittade på oss och undrade väl varför vi kom med bland dem. Men har man bokat på webben så...

Den ene herren föreslog direkt att vi skulle tävla mot varandra och att vinnarna skulle bli bjudna på kaffe och bulle. Det stod lika efter nio hål, men sen tror jag att Gunilla och jag drog i från med några poäng trots att vi inte alls spelade så lysande. Herrarna slog långt och snett, men tappade aldrig humöret, de skojade på friskt och berömde oss för våra bra slag. Det kallar jag trevligt sällskap. Sedan att den ene herren rökte nästan konstant gjorde inte så mycket. Röken höll delvis borta knotten som nästan invaderade oss när regnet kom.

Avslutningsvis, på sista hålet, så kom det mer vatten i från bevattningssystemet. Bagar, bollar och en klubba blev blöta och vi själva hann precis undan. Men det gjorde att puttningen helt kom av sig, till slut var det bara jag kvar som hålade i efter en fyrputt.

Hur det gick för herrarna i onsdagsgolfen vet jag inte riktigt, och de berättade inte heller.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...