onsdag 13 juni 2007

En trevlig treboll en tisdagskväll

Spelade i går på norra banan med Paula och Anneli. De är väldigt duktiga bägge två. Paulas utslag är till 90% mitt i fairway och Anneli har ett mycket bra tryck i sina utslag, de rullar ofta förbi mina. Min driver Cobra Speed har tappat speeden. Den går rätt så rakt i alla fall, när jag inte missar helt, men i mitt tycke lite för högt och med väldigt lite rull.

Men när jag såg Suzann Pettersen slå sina 290 yards drive så noterade jag att hennes utslag inte rullade speciellt långt heller. Ska det vara så? Det kanske är så att man kan placera bollen bättre inför nästa slag är min teori.

Det var i alla fall en härlig eftermiddag och kväll, vi var klara vid 22-tiden och vi såg en orange himmel där solen gick ner. Svalkan på kvällen krävde en tunn tröja och det kändes skönt att det var lite lägre temperatur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska ha rull. Utan att ha sett dig slå tror jag mer på rull än lång carry. Vi amatörer kan inte mäta oss med proffsen när det gäller vare sig svinghastighet eller bollträff....så rull är mitt tips om du vill slå längre. Cobra går högt. Det passar en del svingar, men andra inte. jag hade en Cobra för några år sedan och den startade kanonfint, men damp sedan ner utan en meter rull. Urkass. Sålde den. Det gäller att hitta en driver och ett skaft som ger dig mest carry+rull med den sving du har. Det handlar om att hitta både en utgångvinkel (bör vara 12-14 grader, inte att förväxlas med loft) och en vinkel när bollen landar som gör att du får rull.

Anonym sa...

Ska du träffa pron i morgon, prata med honom om detta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...