tisdag 30 juni 2009

Soliga rundor

Jag har semester och då finns det mer tid för golf, men det har ju varit såååå varmt. Jag har spelat fyra rundor i sommarvärmen, svetten lackar och scorerna sjunker. Men jag ska inte klaga för mycket. Nu har jag haft snart två veckors ledighet med sol, det är först i dag som det har kommit lite regn och då hade jag precis avslutat en runda på Herrljunga gk. Det är en underbart vacker bana som jag inte har spelat så mycket på. I dag blev jag bjuden av min granne med en greenfeebiljett.

Nästa vecka är det golfvecka där men varken min eller min grannes form är så att den passar någon tävling. Nej tävlingar får vänta när man skramlar i hop 89 poäng. Ok Herrljunga är en trixig bana med några dolda hål, många bunkrar och en hel del vatten. Greenerna var lite tröga men annars utan anmärkning och naturen är underbar. Men slagen fungerade inte heller så bra och då är man illa ute.

Tyvärr glömde jag kameran denna dag. Det hade blivit fina bilder.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...