måndag 15 juni 2009

Regnig runda på Hulta gk

I lördags var vi sju damer som samlades vid Hulta gk för en liten intern tävling. Morgonen var mulen men det såg inte alls ut att bli regn så alla var på plats i det fina klubbhuset. Jag är ju A+ medlem och spelar gratis på Hulta (och Kinds gk samt Marks gk).

Gunilla, Ulla, Yvonne och jag gick ut i andra bollen och det tog inte någon lång stund innan det finstrilta regnet började falla. När jag köpte min nya vagn på Golfstsore fick jag ju också med en paraplyhållare som kom väl till pass. Det var ett lyft, även om paraplyt vinglade lite när underlaget var ojämt så var det betydligt behagligare att slippa bära det.
De första hålen gick bra, jag gick nästan på mitt handicap, trots allt det blöta. Sen började det gå utför...med mitt spel. Puttarna gick knappt fram på de långsamma greenerna och jag hade svårt att hitta känslan. Yvonne däremot gjorde en birdie med sin fina chip in på green.


Vinsten den tog Ulla hem med 72 slag, men de (vi) andra var lika glada, som synes på bilden.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...