söndag 24 augusti 2008

Besök på Chalmers gk

Chalmers gk ligger ca 5 mil från Borås, relativt nära Landvetter, vid Härryda. Gunilla och jag fick guidning av två yngre trevliga män med 3.8 i hcp. Sebastian och Niclas som hade en intern tävling (som alltid), jag tror de spelade om en glass det sista hålet. Mycket bättre än bettning tycker jag. Mellan de inledande hålen fick vi gå i tät skog, rätt så långa promenader i kuperad terräng. Banan har några doglegs och är inte hel enkel att spela trots goda råd från våra guider. Många stenmurar, ängsgräs och saftig ruff på banan försvårade vårt spel, inte ens min nya hybrid räckte till i ruffen.

Här är hål 3 ett par femhål. Där spelade jag in på tre efter ett turslag mellan träden, sen tror jag det blev en treputt... Banguiden på webben säger "Greenen är förrädiskt plan för ögat men har små variationer som gör den svårputtad". Det stämmer inte bara på detta hål, tycker jag.

Hål 17 tycker jag var ett av de svårare, jag såg inte hur hålet såg ut trots medhavd banguide och efter 16 hpl orkade i alla fall inte jag att gå fram och titta. Återigen en liten stenmur som tillsammans med några träd skymde sikten.

I slutet var både Gunilla och jag trötta och det påverkade förstås vårt spel. Puttarna för min del var en mindre katastrof och inspelen fungerade inte heller så bra. Men mina utslag var helt ok. Tur att något fungerar.

Ja ja bättre lycka nästa helg. Då blir det damgolf på Ulricehamn och Ryfors.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...