söndag 23 september 2007

Företagsgolf

Då har den årliga företagsgolfen gått av stapeln. Företagsgolf kan säkert vara väldigt trevlig och med uppslupen stämning på banan men detta år hade arrangörerna inte lyckats speciellt med att nå det målet. Det kanske inte var tanken heller, för de ordinarie som brukar hålla i denna tävling var inte på plats. Ingen information eller välkomsthälsning, utan en lite grön lapp förklarade tävlingarna. De var inte heller något upphetsande utan det var de vanliga tävlingarna närmast hål och längsta drive. När vi lämnade in scorekorten visste vi inte heller var vi skulle göra det, man kände sig lite vilsen och inte alls så omhändertagen och ompysslad, som jag skulle vilja känna mig på en företagsgolf. Ja en liten besvikelse alltså.

Vinstscoren blev 78 slag i b-klassen. Jag kom 7:a på 81 slag, av 22 i min klass. Två på 78, tre på 80 och två på 81 slag. Inga höjdarscorer alltså.

Men nu ska jag inte bara vara negativ...Mitt sällskap var i alla fall trevligt och lunchen smakade bra efteråt.

Men betalar man 120 kr för att spela på sin hemmabana ska det i alla fall vara något extra tycker jag. Nej nu sätter jag punkt, vill inte gnälla mer i denna text.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...