torsdag 16 augusti 2007

Vad har Kerstin i golfbagen?

Blev inspirerad av "Golfer" efter att han på sin blogg hade beskrivit vilka klubbor han hade i sin golfbag. Nedanstående är vad jag har i min bag när jag går ut och golfar.

Driver
Cobra speed nyinköp 2007, förra spelad i ca fem säsonger

Trä 5
Cobra nyinköp 2007, förra spelad av och till i tre säsonger

Trä 7
Cobra ny 2007 (fick den på köpet vid köp av driver och trä-femma), knappt spelat med den gamla.

Hybrid
fått en billig 2006 (kommer ev att köpa en ny Cobra baffler 23 graders el motsv 4)

Järn inkl sw
Cobra, demoex köpta 2005

Wedgar
Cobra gapwedge byttes in i shopen mot en cobra lobwedge som jag köpt på rea 2005

Putter
Taylor Made, av traditionell typ, köpt 2004
Alla klubbor (utom puttern förstås) är med grafitskaft. Herrlängd på järnklubborna.

Övrig utrustning
Vagnbagen är en mörklblå-svart Ogio, bärbagen är en svart Bigmax köpt på rea och en gammal vagnbag, min första står i förrådet. Vagnen är en sju år gammal sak som ännu håller.

Bollarna som just nu ligger i bagen är Pinnacle lady med den rosa rosetten. Gillar även Nike power distance lady. Dessutom har jag ett antal hittebollar (hårda) som jag gärna slår i vattnet.

Annat som ofta ligger i bagen är; Bodycheck before sports, Fanta (iskall föredras) och bananer.

Skor som jag använder är FootJoy, växlar mellan två par. Regnställ Didriksson.

Mitt favoritplagg är mina svarta Rönishlångbyxor, vit Daileytop, rosa eller svart Lyle & Scotttröja i ull och en vit daileykeps med strass.

Ur bagen borttagna klubbor är för tillfället en trä-nia och lobbwedge (stålskaft), Min gamla driver och träfemma finns i shopen till försäljning. Mina gamla grafitklubbor såldes på en auktion förra året, vet inte riktigt vad jag fick för dem.

PS Min favoritpro är Christer på Borås gk,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte en ny golfbag idag. En svart lite mindre och smidigare Ogio vagnbag jag har idag. Min större bag är också en Ogio. Röd.
Den nya bagen tänkte jag använda när jag reser och inte vill ha bärbag och inte vill ha den stora vagnbagen. Och när jag vill ha färger på mig som inte passar med rött.
Pings nya headcovers till G10-serien är ju i orange. Fast någon sådan har jag ju inte. Än. :-)

En golfande dam... sa...

Svart och orange passar ju väldigt bra i hop :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...