lördag 9 juni 2007

Varmaste golfdagen i år

Varför bokade jag en golftid just i dag den varmaste dagen på säkert väldigt länge? Varför låg jag inte på stranden vid havet kan man undra sig? Jo, jag trodde väl inte att det skulle bli så här varmt när Henrik och jag skulle gå på södra banan. Tiden var 9.34 och det blir väl lite varmt fram på dagen tänkte jag, så jag tar på mig tunna shorts och ett tunnt linne. Solskyddskräm med faktor 25 på osolad hud och så ut....

Alla i bollen gick och pustade över värmen, en del blev rödare och rödare i ansiktet utom jag som hade solskärm och solskydd i ansiktet (25). Däremot räckte det inte med sf 25 på axlar och rygg. Vatten går ju åt i stora mängder, men huvudvärken kom ändå smygande fram på eftermiddagen. De två sista hålen avslutades med ett streck på tvären, då hade nästan alla krafter tagit slut. Nästa gång det blir denna värme kanske jag ska åka till havet...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag vet precis vad du menar - med värmen och golf!
Trots mycket H2O kommer huvudvärken och "strecken" i protokollet smygande när man minst anar. Spelade den 10 juni igår och det var svettigt!
G L-P

En golfande dam... sa...

Huvudvärken är nästan värre än strecken eller?

Är det någon som har bra tips inför dessa krävande rundor tar jag gärna emot dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...