torsdag 7 juni 2007

Triss Lady

Då har ytterligare en tävling på norra banan avverkats. Poängogey och bästboll är tävlingsformen. Temperaturen på eftermiddagen låg på 29 grader när jag läste av termometern hemma, så det blev ännu en varm dag.

Två par gick vidare till regionfinalen som kommer att gå på Alingsås gk. Vinnarna i Triss Lady hade 44 poäng totalt och Anneli och jag hade 38 poäng. Vi var ändå nöjda med resultatet då vi tyckte att vi kompletterade varandra bra. När jag missade så hämtade Anneli in poäng och vice versa. Anneli var knappt i någon bunker denna gång, det klarade hon av häromdagen. Tänk så olika det kan vara. Själv tycker jag att jag börjar bli vän med min sw, missade bara ett slag med den i dag och då var det ca 30 m inspel. Puttningen gick också skapligt, speciellt när jag satte en putt från foregreen precis i kanten mot det tjocka. Bollen lyfte lite och gick rakt mot flagg och i hålet. Det var kul, 2 p!

En är en kul tävling, där man har en partner att lita på när man själv inte spelar på topp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Partävlingar är kul. Som du säkert sett på min blogg spelar jag och en kamrat Stadiumgolfen. Vi brukar också spela en tävling i Uppsala som heter "Synsams stora herrdag". Tror jag har bloggat om den också även om det var länge sedan. Årets tävling går den 3 juli, men än så länge är vi inte anmälda.
I morgon är det tävling för mig. Singeltävling.

En golfande dam... sa...

Hoppas att det gick bra för dig på singeltävlingen. Jag antar att det var lika varm norröver som det var här. Var det någon ny klubba med i bagen månne?

Anonym sa...

Inget vidare resultat i tävlingen igår, som du kan läsa på min blogg. Och ingen nyinköp klubba heller. Därmed "sparade" jag 5.500 kr. Minst. :-)

En golfande dam... sa...

Bra att se saker och ting från den positiva sidan i alla fall.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...