söndag 27 maj 2007

36 hål en lördag

Fick i dag sällskap med Henrik som hämtade upp mig för ytterligare en (som blev två) utamanande runda på Borås gk. Han ville ju ha revansch sedan förra gången vi spelade. Denna gången spelade vi på norra banan men det gick inte så bra för honom, trots att han hade många fina slag. Jag lyckades vinna stort.

Efter lunchen bestämde vi oss för att ta en runda till. Norra igen och då var det jag som förlorade, dock bara med 2 poäng. På avslutningshålet, par fem gjorde jag ett par, då min pitch lyckades få bollen att stoppa 2,5 dm från flaggan. Det kändes skönt.. 2-1 till mig än så länge..

Det är ju inte så ofta man spelar 36 hål och även om man blir trött, mycket trött, så brukar nästa runda inte alls kännas jobbig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att spela 36. Jobbigt, men kul. Det gäller att äta och dricka ordentligt hela tiden annars är det lätt att man säckar ihop och tappar sug, ork och slag.

En golfande dam... sa...

Ja vi åt lunch, grekiskt pastagratäng mellan rundorna. Det är inte bra att äta för mycket heller tycker jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...