söndag 3 augusti 2014

Mogna björnbär på Vinbergs gk

Äntligen golf med min sambo. I  helgen kände sig Clas bättre i hälsenan och kände för att prova att golfa. Han var rätt så sugen på att gå en runda nu efter ett långt uppehåll. Så vi bokade på Vinbergs gk där golfhäftet gäller och då blir det halva priset. Banan ligger rätt så nära Falkenberg där vi hade varit kvällen innan på kräftskiva. Vi drack dock rikligt med vatten för att förbereda oss på en varm runda. Och ja det var varmt men det fläktade också lite grann.
Utsikt från gul tee, hål 18, på Vinbergs gk.
Banan är en parkbana med hedkaraktär och jag har spelat där en gång tidigare. Den är trevlig att spela och i slutet möts man av en vidunderlig utsikt när man ska klar av ett par fyrahål med kraftig dogleg höger innan man når greenen. Jag gick från gul tee denna runda då vi var ensamma i bollen. Jag fick då jämna 36 slag. Första nio gick bra för både mig och Clas men sen tappade vi. Värmen var väl en orsak till ojämnt spel men vi har ju heller inte spelat så mycket så vi var nöjda med 32 respektive 35 poäng. Det är annars en liten klubbstuga. Banguiden kostar 20 kr men samma mått finns på scorekorten.

Ni som orkat läsa ändå hit får ett tips. På hål 14 finns det mycket björnbär att plocka om man hinner. Björnbären var härligt mogna och vi fick med oss lite grann att stoppa i frysen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...