lördag 31 maj 2014

Kvällsrunda på Master course i Borås

Förra tisdagen var det dags för "Tisdagsgolfen igen. Det var bara Agneta och jag som kunde ta oss ut fyra timmar denna underbara kväll. Även om det var svalkande rätt så hård vind så gav vi oss ut i eftermiddagssolen. För mig gick det rätt så bra, kanske hjälpte vinden till och förde bollen långt vid utslagen så att det blev bra score. Många utslag med min drive var i alla fall väldigt långa.
Agnetas och min skugga efter att slagit upp våra bollar på hål 17, ett långt korthål med en utmanande green.
Vinden var tyvärr inte på Agnetas sida. Hon slår väldigt långt. Men denna runda försvann ett stort antal bollar. Vi trodde att - Den bollen måste vi ju hitta...vi hade säkra hållpunkter för bollarna, men inte! Det var precis som ruffen svalde och åt bollar just för Agneta. Vid sista hålet fick hon en boll av mig. Den gick i vattnet vid hål 18 och hennes bag var betydligt lättare efter spelade hål. Ja som man säger. I morgon är en annan "golf"dag. Då är det Agneta som scorar 36 och jag som går mindre nöjd hem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...