tisdag 6 maj 2014

Alltid lika trevligt på Bredareds gk

Nu i vår har jag spelat två gånger på Bredareds gk. Jag förundras ofta över hur trevliga personalen i receptionen och på klubben för övrigt är. Det är två yngre män som alltid överraskar. De har alltid varit glada och korrekta när man ska skriva in sig och betala. En gång fick jag en handduk när jag skrev in mig. En gång fick jag rabatt på strumpor fast jag inte bett om det. En gång fick jag greenfee för halva priset, för att jag hade varit medlem där tidigare. En annan gång samma sak, lite rabatt på greenfee igen och två gratis poletter för bollar.

Foto: Bredareds gk.
I helgen fick jag sällskap av sambon (förstås) och sambons kollegor, Frank och Torbjörn. Tre män från gul och jag från röd tee. Tur att man har lite rutin och inte blir allt för nervös när man har tre åskådare vid utslaget. Drivern fungerade bra. Klubban har nästan blivit en favoritklubba.

Så här tidigt på våren kan man ju tänka sig att greenerna inte är så bra. Men här var de i gott skick. Rätt så snabba greener tyckte jag i alla fall. Som jag säkert har skrivit tidigare så är ju några hål omgjorda. Gamla hål sex är borttaget och det nya, sexan, är ett hål med en rätt svår green som utmanar.

Hit kommer jag gärna tillbaka.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...