torsdag 16 maj 2013

Blåsig premiär på Kinds gk

Årets första golfrunda blev på en blåsig bana, på Kinds golfklubb. Mitt handicap har reviderats i år så jag hade 25 slag jämfört mot tidigare 19. Så det var en trevlig upplevelse att få i hop 32 poäng vilket jag inte har haft på länge. För två år sedan bröt jag ju foten med en operation och fyra skruvar insatta i fotleden. Det tog ett tag innan jag kom tillbaka. Men nu efter att ha tränat bodypump i ett år känner jag mig stark i ben och bål.

Kinds gk hade alla sommargreener öppna till skillnad mot andra banor i början av maj. Greenerna var inte i perfekt skick och de var lite långsamma. Men banan i övrigt är trevlig. Ett av de sista hålen verkar ha gjorts om, vattenhindret har ändrats och vass har tagits bort.
Så här nära flaggan kom jag inte i något av mina inspel denna runda.
Fö läste jag på deras webb att det är golfloppis den 25 maj. Ett bra tillfälle att skaffa några klubbor kanske.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...