söndag 26 juli 2009

Besök i Varberg

Berit, Marie och jag har besökt Varbergs gk, och ni som känner till klubben vet att den består av två banor, östra och västra. Vi hade beställt ett golfpaket och bodde på Varbergs stadshotell mitt i stan. Allt fungerade fint, vi hade lyckats få fiint väder mitt i regnperioden v. 29. Vi fick en skur men det var inte mycket på tre dagar. Alla tre enades om att östra banan var finast, en skogsbana, rätt så kuperad med fina hål, en del med sjöutsikt. Här kan ni se några bilder.

Hål 1 på Östra banan med en imponernade utsikt. En bred fairway och ett relativt lätt öppning för oss.


Här har jag hamnat i trubbel, men jag tror att det var på västra banan. Akta er för enarna.

Här kan man bli både distraherad och frustrerad på detta korthål, någon av oss lyckades inte så bra här. Sammantaget var vi nöjda med två dagars spel och inte allt för slitna trots lite uteliv på kvällarna, Varberg är ju en sommarstad med hav, hamn, shopping och nöjen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...