lördag 18 april 2009

Premiär våren 2009

Hej allihopa,
Nu är jag tillbaka och bloggar igen. Förra helgen spelade jag årets första runda, 18 hål på Borås södra. Tyvärr startade inte min bil, men jag fick skjuts av Berit, så det ordnade sig med spel. Dock fick jag skippa min uppvärmning på den nya rangen varför jag förstås undrade hur det skulle gå. Det var fullt med golfare vid bollrännan och de såg förväntansfulla ut, solen sken och det var varmt och skönt. Marie var snart på plats och efter en halvtimmes väntan kom vi äntligen ut.
Utslag, andra slag i vatten, plikt, ett långt inspel och treputt och en säker sjua...därefter som tur var ett par. Spelet var ojämnt men vad gjorde väl det när man satt i solen efter nio hål och drack kaffe. Underbart. Resultatet blev väl godkänt men känslan att nu vara igång var härlig. Ingen kamera med denna runda så håll till godo med en sommarbild på hål 14.Jag har även anmält mig till kurs på onsdagar framöver, sex tillfällen ska jag drilla min sving och repetera teknikerna för alla slag. Lite kring det får ni läsa i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...