lördag 5 juli 2008

Åsundsholms gk

Ja då har jag varit och spelat på ytterligare en bana i Västergötland, tyvärr glömde jag kameran och min mobilkamera är inte tillräcklig för bilder till bloggen. Banan ligger i ett naturskönt område nära sjön Åsunden. Det finns bara 12 hål att spela men det kan vara tillräckligt ibland, speciellt när det är närmare 27 grader varmt. Det var väldigt varmt i onsdags när Anneli och jag spelade där, i bland var det precis vindstilla och med flugor och blinningar surrande kring ansiktet var det rätt besvärligt stundtals. Det var i alla fall lätt att komma ut på banan och greenerna var underbart snabba. De var knappt angripna av något vare sig skador eller nedslagsmärken. Däremot var väl banan i sig inte så bra enligt min mening. Äng och skog, och jord, vilket gör att det blir svårspelat och svårt att hitta bollar på relativt smala fairways. Ingen fikastuga efter 9 hål. Så vi packade upp vår medhavda fikakorg vid en bänk på herrarnas utslag vid hål 10. En man tittade avundsjukt på våra mackor med stekt ägg, skinka och ost. Sista hålet är det finaste, med en underbar utsikt mot Åsunden. Men det finaste var klubbhuset, inrett i gammal stil, mycket hemtrevligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...