lördag 28 juni 2008

Spel på Bredareds gk

På min gamla hemmaklubb, Bredared gick den viktiga returmatchen, matchspel denna gång, för cheferna. De hade väntat en tid på revanch, men de får vänta ett tag till då segern inte gick att erövra från Paula och mig. Vi tog ledningen, sedan hämtade de in.


En jättemiss gjorde jag på det kortaste korthålet, 15, jag tror att jag träffade hälen på klubban och slaget gick in i skogen 10 m, och nästa slag gick ner i andra delen av skogen...Paula scorade på 4 slag och R på 3. M to då upp bollen men kom på efteråt att de hade kunnat vinna om han hålade i. Ja det är mycket att tänka på i tävling.

På ett av banans par femhål, gjorde två av oss birdie. "Vi kunde inte ens vinna hålet med en birdie" var kommentar en från R efter hål 16. Jag lyckades lägga mig en halv meter från hål på tredje slaget med en järn sexa. R lade sig lite längre i från och puttade i sin boll, men jag gjorde detsamma! Kul, vi vann igen. När vi gick ut på hål 18 var segern klar och då kom regnet. Men det gjorde oss ingenting, för Paula och jag var så nöjda.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...