onsdag 25 juni 2008

Hooks gk i herrgårdsmiljö

I helgen var jag på Hooks gk och spelade skogs- och parkbanan med Sonjas gäng i arrangemanget "Singelgolf på Hook". Det var midsommargolf med tre tävlingar och många trevliga människor. Gunnel var en av de första som hälsade mig välkommen och bjöd in mig till baren i Strandvillan. Hon har samlat en del foton från herrgården och festerna på sin webbplats.

Jag hade förra årets två regniga rundor i minnet när jag gick ut på banan. Det regnade väl inte hela tiden men det kom flera regnskurar och vinden var rätt så hård. Banan var däremot i mycket bättre skick denna gång och även om skogsbanan svalde många bollar så var båda banorna mycket njutbara. Tävlingarna gick bra och humöret var på topp, nästan hela tiden.

Det var många trevliga människor som hade samlats denna helg, närmare 90 personer. Och alla ville spela golf! Eller ville de fira midsommar med golfare? En mycket bra kombination i alla fall och jag kan rekommendera alla singlar att vara med nästa midsommar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett trevligt arrangemang.

En golfande dam... sa...

Trevligt att höra från dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...