fredag 6 juni 2008

Hetaste dagen i Borås

Hetaste dagen i år befann jag mig på golfbanan och inte vid havet. Det var tävlingen Omaka par som damsektionen ordnat och deltagarna blev i hoplottade med en partner av det andra könet. Shotgunstart vid 9 på morgon, med knott utanför klubbhuset och solen redan stekande. Inte i moln i sikte och knapp ingen vind. Min medspelare kom en minut innan start, med svarta långbyxor och vit pike, själv matchade jag honom med vit pike och svart kjol. Tyvärr matchade vi även spelet, när jag slog bra gjorde han det och när han slog dåligt gjorde jag det också. Så ska det ju inte vara...I alla fall var det ingen av oss som var nöjda med det egna spelet, vi slutade på en femtonde plats av 22. Hans fru tillsammans med en man vann tävlingen, så det blev nog min partner som fick stå för disken i kväll.

Bättre lycka i morgon då det är Volvo Masters och då spelar jag med Berit.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...