lördag 1 september 2007

Totalt slut på efter nio hål på Marks korthålsbana

I dag hade jag inte bokat spel med någon, då jag varit lite krasslig i veckan.

Först hade jag tänkt mig att göra ett besök på Kinds gk, men det blev i stället att jag tog sovmorgon och begav mig till Marks gk som ligger lite närmare stan. Då det var tävling på 18-hålsbanan fick jag ta den kortare banan på nio hål som är en skogsbana. Hålen där är väldigt smala och inledningshålet är ett hål med en enormt brant backe i vilken alla undrar om de inte har någon kondition över huvudtaget. När man äntligen har kommit upp på höjden där greenen ligger och har hålat i väntar ännu en brant backe att ta sig upp för till nästa tee. Banan är naturskön men i dag var den blöt efter gårdagens regn.

Jag tog sällskap med tre väldigt glada herrar som pikade varandra hela tiden. De tänkte gå ytterligare några hål, rättare sagt 18-hålsbanan. 18 hål brukar ju inte vara några som helst problem för mig, men i dag fick jag ge upp efter nio. Jag svettades nästan hela tiden och andades tungt och spelet gick inte bra alls. Det kändes som hela kroppen protesterade och det var väl antagligen sviter efter magsjukan i veckan med dåligt matintag. Det kan vara jobbigt med golf om man inte är riktigt frisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Påminner mig om en runda på skidor jag gjorde dagen efter att jag tillfrisknat efter av samma släng som du haft. Usch. Noll energi i kroppen. Tar några dagar att återhämta sig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...