lördag 4 augusti 2007

Kantareller på hål 13

Spelade nio hål igår för att testa hur ryggen svarade upp på svingar och andra rörelser i samband med golfen. Och eftersom det inte blev sämre fortsatte jag mitt golfspel i dag med 18 hål på söra banan. Vädret var helt underbart och banorna börjar sakta torka upp. Berit och jag var helt ensamma på banan. Man undrar var alla golfande människor är någonstans, kanske på kusten en sådan här vacker dag. Visserligen gick KM på norra banan men ändå. Vi såg bara sex personer ute på banan, ja sju med den ensamma mannen som vi upptäckte efter nio hål.

Spelet gick rätt så bra, men två streckade hål och ett antal pliktslag pga vattenbesök, gjorde att jag inte lyckades nå mitt hcp. Men jag njöt i fulla drag av att vara ute på banan igen. En vecka och tre dagar utan golf, nej det går inte.

På hål tretton hade jag oturen, eller turen? att göra en slice och hamna i skogskanten. När vi letade efter min boll såg Berit några kantareller. Och eftersom vi inte hade några efter oss (förutom den ensamme mannen) så tog vi tid på oss och plockade dem. Svampen hamnade sedan på middagstallriken hemma.

Har bokat tid i morgon, på Hulta gk. Det ska bli kul att åter spela på banan som har väldigt många bunkrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hulta, där har jag spelat för länge sedan. Fin bana och fint klubbhus.

En golfande dam... sa...

Jag håller med dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...