torsdag 2 augusti 2007

En utflykt utan golf till Trollhättan

Först intrycket av en golfbanan som man inte har spelat är viktigt. Jag har nyligen besökt Trollhättan, mycket beroende på att Alberts kök finns där och för att de serverar gourmetmat. Däremot hade jag inte golfklubborna med mig då jag efter golfveckan har lidit av en stel och ömmande rygg. Jag har svårt att böja mig framåt, dock går det lite lättare nu jämfört med förra veckan.

Eftersom jag hade vägarna förbi Trollhättans gk så kunde jag ju inte motstå att åka dit och se hur banan och golfmiljön verkade. Första intrycket var det lite enkla klubbhuset och andra intrycket var att det var väldigt vacker med växtlighet runtomkring klubbhuset. Buskar och blommor fanns det gott om och speciellt på baksidan där man fick känslan av att vara lite i naturen. Från baksidan av klubbhuset kunde man se flertalet hål då banan och ett hål som gjorde mig lite extra nyfiken var hål 16, som ligger vid Vanderydsvattnet. 110 meter över vatten hela vägen fram till green, det låter väl spännande. Från Boråshållet, väg 42, är det lite dåligt skyltat men när man ser skylten till Koberg, där Kobergs slott ligger då tar man nästa till vänster så är man vid klubben.

Det blir säkert en bana som jag kommer att spela på framöver.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...