torsdag 26 juli 2007

Golfbiten på golfveckan

Golf fyra dagar i rad och nu säger min rygg i från att den behöver vila. Det är klart att man blir lite sliten med mycket golfspelande, men det är inte så farligt när man samtidigt tycker det är så kul.

I går var det en rolig dag när Hans och jag spelade på toppi fyrboll, bästboll.Vi gjorde bara några få missar. Han missade två utslag och jag missade några chippar. Men å andra sidan gjorde vi varsin birdie och höll i spelet mycket bra. Puttarna fungerade bättre i dag för min del. Jag inledde starkt med ett bra utslag på hål 1, där det också var en tävling, närmast bagen.
En bag var placerad ungefär i längd där jag brukar komma och den som kom närmast den, blev också vinnare av bagen.


Jag placerade mig dock några meter i från och satsade på att nå nära flaggan på green vilket jag lyckades skapligt med. Sedan lyckades jag också att sätta min fyrametersputt och 4 p var fixat.

Bilden visar Hål 1 på södra banan. Bagen står mellan spelarna.

Det var flera trevliga tävlingar kring banan. En av klubbens pro höll i en liten tävling medans vi väntade på att paren före oss skulle håla i på korthål 9. Kast med liten mjuk boll på plattor placerade på olika avstånd. Om man lyckades träffa den längst bort kunde man vinna en lektion med pron, vilket alla satsade på. Ingen vann i vår boll. Nästa tävling på samma hål var att träffa green. Man fick köpa presentkort på shopen och träffade man green vann man ett presentkort på det dubbla man köpt för. Shopen tog 10 procent. Ingen i vår boll träffade green, men vi gjorde par så vi var nöjda med våra 3 p i tävlingen.

Kring flera hål stod det bord upställda med dryck, chips och ostbågar, allt för att pigga upp oss. Efter nionde hålet var vi mer eller mindre tvungna att sjunga karaoke och dessvärre blev vi filmade. Fyra stämmor och fel melodier tror jag vi sjöng, men kul var det. Hoppas inte den filmen sprids på internet...

Denna dag slapp vi regnet och det var flera som utnyttjade. Vinnarparet i A-klassen hade 46 p och det var flera som liksom vi hade 42 p varför vi slutade på en hedrande 13-plats.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...