söndag 1 juli 2007

Golf i Bredared

Kände för att spela någon annanstans i dag så jag åkte till Bredareds gk som ligger ca 20 minuter från Borås. Jag hade inte bokat tid men fick snabbt en tid 40 minuter efter det att jag kom. I receptionen stod Andreas, intendenten och tog emot greenfee samtidigt som han lämnade över en golfhandduk som alla gäster får på köpet. Vi pratade lite om klubben och han berättade att de hade många gäster och att greenerna var väldigt bra. Det stämde, när jag väl kom ut på banan, snabba och jämna greener. På två hål lyckades jag göra birdies. Det ena var ett par fyra hål, nr 17 och greenen ser ut så här. Träffade några medlemmar som jag kände sedan tidigare. De berättade att de hade varit med på golfresan till Schloss Ludersburg i år och haft några bra dagar där. Förra året var jag med på den resan och jag måste nog passa på att visa er lite bilder därifrån. Resmålet och banorna kan jag rekommendera. Atmosfären är väldigt trevlig på Bredared, men jag är glad att jag är med i Borås gk.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...