torsdag 3 maj 2007

Så kan det gå när det är mörkt på golfbanan

En kväll spelade jag och en väninna golf på Borås gk norra. En underbar kväll, varmt och soligt, nästan perfekt för golf. Vi tänkte först bara gå några hål men vi fortsatte, utan fika och mellanmål, sexton hål, för vilken golfare vill sluta när spelet går bra och svingen fungerar. Vid niotiden började det skymma och när jag skulle slå mitt näst, näst, näst sista hål upptäcker jag att jag har lagt i från mig min järnsjua på hål fjorton. Neeej, ni som vet hur hålen ser ut vet ju att det är en låååång backe som leder er till hål sjutton. Det var bara att jogga tillbaka och leta efter klubban i mörkret. Som tur var hittade jag min kära cobraklubba och hann jogga tillbaka till sista hålet innan det blev helt kolsvart. Jag som bara går till vardags och styrketränar, fick ofrivilligt springa mig rejält varm och svettig. I alla fall var jag i min lägenhet vid tiotiden och plockade snabbt fram något att äta och sjönk utmattad ner i soffan.....Det kanske inte är så dumt att börja jogga ändå?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...