söndag 13 maj 2007

Lördags- och söndagsgolf

Söndagsgolf
I dag har vi spelat damtävling vilken Ammy vann på 75 slag. Jättekul! Alla var nöjda efter rundan och alla fick ett lite pris. Det regnade dock vid femte hålet och småduggade emellanåt. Min nyinköpta driver gick väldigt bra, men på det sista hålet gick jag i vattenhindret vid utslaget, och även efter dropp, så när jag äntligen låg på green så var slagen slut. Jag är desto nöjdare med mitt par på par femhålet på hål 14. Mitt resultat blev 78 om någon är intresserad.


Lördagsgolf
Spelade på Alingsås gk i går med Micke och ett par där mannen var från Östergötland. Jag kände igen dialekten direkt. Det kändes lite hemma faktiskt. Micke slog fruktansvärt snett, snedare än mannen slog som gick med i min boll förra helgen. Fikastugan var stängd trots att det var stort tryck på banan med många fyrbollar som var ute och spelade. Kaffeautomaten var trasig dessutom. Men det var en fin dag med sol och jag hade trevligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Resultatet, 78, netto eller brutto?

En golfande dam... sa...

Netto, tyvärr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...