torsdag 17 maj 2007

Golfpaket på Alberts kök och konferens

Till Alberts kök kommer jag gärna tillbaka. Hotellets restaurang bjuder på väldigt god mat. När jag och några andra golfande damer var där bjöds vi på en femrätters middag på kvällen. Innan dess hade jag ätit några av de goda chokladpralinerna och ett glas sauternes som fanns på rummet. Man var ju rätt så sugen efter en hel dags golf.

Till förrätt fick vi garpaccio på torsk och sardeller med ruccolasallad, och parmesanost i skivor, delikat. Det fanns gott bröd med olika smör till på bordet. Vi hade ett vitt vin, chardonnay, till.

Sedan följde en kantarellsoppa med linschutney, det vita vinet var kvar i glaset...Därefter en lingonsorbet med vodka för att neutralisera smaklökarna inför huvudrätten.

Till huvudrätt färsk fisk på en bädd av potatismos och sås av oxbuljong och vitlök med röda vinbär som dekoration. Rött vin, cabernet sauvignon till, som även räckte till ostbuffén med tillhörande marmelader.

Avslutningsvis en dessert med sorbet av havtorn med en bit tillhörande kladdkaka gjord av fin mörk choklad. Det var bland det godaste jag har ätit, jag önskade bara att jag hade orkat äta mer ost. Alla rätter serverades väldigt smakfullt och servitrisen visste exakt vad hon serverade.

Jo vi spelade golf också, på Uddevalla gk dag 1 och på Onsjön dag 2. Dag 1 överaskades vi av åska och regn efter nionde hålet. Men Onsjön mötte oss med sol och härligt golfväder. Jag spelar gärna på Onsjön igen.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

En av de golfande damerna i ditt sällskap bodde förra veckan precis mitt emot Alberts hotell på ett annat av stadens hotell vid den vackra kanalen. Tyvärr kan jag inte säga att den Cecarsallad som inmundigades var av lika hög kvalitet som maten vi serverades på "Alberts"
Gunilla

En golfande dam... sa...

Nej, maten på Alberts glömmer man inte i första taget. Den övertäffar nog det mesta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...