söndag 6 maj 2007

De nya klubborna är invigda

Pron har fixat till mina nyinköpta träklubbor och driver, kapat av skaften lite efter sin bedömning. Han bytte också ut en av mina wedgar så de bättre passar bland graderna. Träklubborna fungerade väl sådär när jag testade dem på drivingrangen, men ute på banan gick de mycket bättre. Drivern gick längre och rakare och träklubborna fungerade fint. Kul! Jag litar helt på min nya pro, Krister, som nu har sett mig svinga flera gånger under damträning och gamefitting. På banan gick jag i dag med ett par och med Bengt, för honom och den andre herren gick det väl sådär. Det blev mycket letande i skogen. Vi damer slog däremot rakare...Varför slår en del herrar så fruktansvärt snett?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svaret på frågan om herrarna är att de tar i mer än de har teknik att behärska. Många slår (nästan bara) på styrka. Jag tillhör inte den kategorin. Inte så kul att ligga långt bakom de som slår 280 meter, men oftast klokare. Kort och rakt är bättre än långt och snett. Att däremot slå kort och snett, som jag gör ibland, det är inte kul alls det...

En golfande dam... sa...

Håller med dig, kort och snett är inte kul, det händer också mig ibland.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...